slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

Роз’яснення ситуації щодо витрат на ремонт дизель-вагона ДП «Придніпровська залізниця» 11/9/2014

У зв’язку з появою у ЗМІ фактів, якими можна маніпулювати на шкоду іміджу Державного підприємства «Придніпровська залізниця», залізниця вважає за потрібне дати вичерпні роз’яснення щодо ситуації з ремонтом свого самохідного дизель-вагона.

01.06.2013 між ДП «Придніпровська залізниця» та ДП «Донецька залізниця» було укладено договір надання послуг з ремонту з доукомплектуванням дизель-вагона Д1-483 (1971 року побудови), що за своїм технічним станом потребував вищезазначених робіт. Договір вступив в силу з моменту підписання і діє до 31.12.2014.

Виконавцем комплексу робіт загальною вартістю понад 8 млн грн було обрано відокремлений структурний підрозділ «Моторвагонне депо Іловайськ» ДП «Донецька залізниця», який має відповідну атестацію та досвід, виробничі потужності, потрібне технологічне обладнання і кадри, а також територіально розташований найближче до місця приписки дизель-вагона Д1-483 – Дніпропетровського локомотивного депо, що суттєво зменшувало витрати залізниці на його транспортування до ремонтної бази.

Відповідно до Закону України «Про залізничний транспорт» від 04.07.1996 № 273/96 ВР, а також наказу Міністерства транспорту та зв'язку України «Про внесення змін до переліків підприємств, установ та організацій, що входять до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України від 23.05.2007 № 440 Придніпровська та Донецька залізниця є державними підприємствами єдиного виробничого-технологічного комплексу залізничного транспорту загального користування, управління яким централізовано здійснює Укрзалізниця.

Законом України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності» від 24.05.2012 № 4851 передбачено здійснення закупівель без застосування процедур, передбачених Законом України «Про здійснення державних закупівель», підприємствами, установами в межах єдиного виробничо-технологічного комплексу залізничного транспорту загального користування та господарськими товариствами, 100 відсотків акцій (часток, паїв) яких належить державі, метою діяльності яких є забезпечення перевізного процесу, без обмежень сум вказаних закупівель.

Тож, у відповідності до вимог Закону України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності» договір надання послуг з ремонту та доукомплектування дизель-вагона Д1-483 укладався без застосування процедури закупівлі, передбаченої Законом України «Про здійснення державних закупівель», а також без обмеження сум вказаних закупівель.

Через значне зношення дизель-вагона, необхідність виконання комплексу ремонтних робіт, заміни низки старих вузлів та агрегатів на нові, надання послуг за договором здійснювалось поетапно. Однак у зв’язку з терористичними діями в східних регіонах України, що призводили до пошкодження та руйнування інфраструктури ДП «Донецька залізниця», а також подальшими бойовими діями в зоні АТО, керівництво Придніпровської залізниці змушене було (попри факт неповного виконання переліку послуг, передбачених укладеним договором) прийняти рішення про повернення дизель-вагона Д1-483 на територію Дніпропетровської області, щоб не допустити знищення державного майна, закріпленого за підприємством.

Утім, оскільки воєнні дії в Донецькій області є форс-мажорними обставинами, згідно з договором сторони звільняються від виконання своїх зобов’язань за договором на час дії форс-мажору.

Слід особливо наголосити на тому, що передоплата робіт як одна з умов договору здійснювалася безготівково - з рахунку ДП «Придніпровська залізниця» на рахунок ДП «Донецька залізниця», тож твердження про нібито завдані державі збитки є хибним, оскільки обидві залізниці - державні підприємства.

Дніпропетровською прокуратурою з нагляду за додержанням законів у транспортній сфері наразі дійсно відкрите кримінальне провадження стосовно службових осіб відокремленого структурного підрозділу «Дніпропетровське локомотивне депо» ДП «Придніпровська залізниця». Однак висновки щодо факту зловживань та винних може і повинен робити виключно суд відповідним судовим рішенням.

Придніпровська залізниця просить ЗМІ ретельно ознайомитись із поясненням цієї ситуації та не маніпулювати фактами, у нелегкі для країни часи не посилювати суспільну напругу.