slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

На Придніпровській залізниці взялися за виховання водіїв 21/6/2011

Удатись до виховних заходів залізничників змушує сумна статистика дорожньо-транспортних пригод, що трапились на переїздах Придніпровської магістралі в цьому році: хоча їх кількість порівняно з 5-а місяцями 2010-го зменшилась удвічі (4 проти 8), однак тяжкість наслідків зросла (по одному загиблому й травмованому - як і за аналогічний період минулого року). Крім того, за останнє шестиріччя ДТП на залізничних переїздах Придніпровської траплялися виключно з вини водіїв автотранспорту.

Після аварії на 116 км перегону Нікополь-Марганець на підприємстві провели кілька позапланових ревізій усіх залізничних переїздів, «до букви» перевірили, як тут дотримуються відомчих інструкцій по їх облаштуванню й утриманню. Виявлені недоліки (понад 2,5 тис.) постарались оперативно усунути, а кількість самих переїздів скоротили з 524 до 500. Ті, що використовувались лише для потреб залізниці чи певних організацій, було переведено в розряд технологічних проїздів, їх надійно «зачинили» шлагбаумами, тож нечастий рух на цих ділянках надійно контролюється. Там, де обмежена видимість і її неможливо забезпечити, для водіїв автотранспорту та машиністів локомотивних бригад встановили додаткові попереджувальні знаки, на окремих переїздах зменшили швидкість залізничного руху.

У червні цього року ліквідували фатальний марганецький переїзд, натомість неподалік відкрили сучасний шляхопровід, що «розвів» на різні рівні залізничний, пішохідний та автотранспортний рух. Його будівництво обійшлося Придніпровській магістралі майже у 30 млн гривень. На жаль, звести такі ж на кожному залізничному переїзді, а ще краще - взагалі уникати перетину автомобільних доріг із залізницею, сьогодні через значні витрати неможливо. Однак кроки до посилення безпеки автотранспортного руху через залізничну колію усе ж робляться.

За рішенням Урядової комісії, що працювала за фактом аварії під Марганцем, було переглянуто нормативну базу, яка регламентує в Україні рух автотранспорту через залізничну колію. Зокрема, з інструкції ЦП 0174 вилучено норму про обов’язкове облаштування переїздів з автобусним рухом чотирма загороджувальними шлагбаумами. Цей засіб, як засвідчив український і закордонний досвід, не виправдовує свого призначення, адже, за статистикою, тяжкість наслідків ДТП на переїздах, обладнаних чотирма шлагбаумами, вдвічі вища, ніж на тих, де їх немає.

Відтепер основні вимоги до залізничних переїздів – це облаштування їх світловою й звуковою сигналізацією, а також забезпечення доброї видимості –як водіям автотранспортних засобів, так і машиністам поїздів.

За висновками проведеного комісійного огляду, на Придніпровській залізниці потенційно придатними для автобусного руху визнано 386 залізничних переїздів, маршрути громадського чи міжміського автотранспорту сьогодні пролягають через 274 з них.

Таким чином, залізничники чимало зробили, аби в подальшому унеможливити трагедії, подібні до тієї, що сталася у жовтні 2010-го року під Марганцем. Та, на жаль, викоренити легковажність зі свідомості водіїв, прищепити культуру дорожнього руху тим, хто звик покладатися на випадок, дотепер ще не вдалося. Про це свідчать уже цьогорічні ДТП на залізничних переїздах –безглузді й криваві.

Але на Придніпровській наполегливо продовжують профілактичну справу. Покладаються на співпрацю з ДАІ та органами, контролюючими діяльність перевізників, а ще – на копітку інформаційно-роз’яснювальну роботу з учасниками руху: не «по гарячих слідах» дорожньо-транспортних пригод, а на застереження. Ця робота помітно активізувалась торік, коли коштом магістралі видрукували 900 тис. листівок із правилами перетину залізничних переїздів (їх роздали водіям на переїздах та розповсюдили серед пасажирів через залізничні каси); виготовили профілактичні відеоролики, які транслювалися на регіональному телебаченні по Дніпропетровській та Запорізькій областях, на Криворіжжі та в АР Крим; на всіх охороняємих залізничних переїздах встановили широкоформатні застережні банери. Наразі стоїть завдання поглибити співпрацю зі ЗМІ, через «прямі» ефіри та прес-конференції з фахівцями магістралі, засобами радіо й Інтернету, друкованим словом донести до свідомості водіїв той факт, що залізниця – це об’єкт підвищеної небезпеки, тож потребує особливої уваги, чіткого дотримання всіх вимог правил дорожнього руху. Це може зберегти життя не лише легковажним керманичам, а й іншим учасникам дорожнього руху.

Швидкого результату залізничники не очікують, але у справу, що роблять, вірять. Бо вода, як відомо, і камінь точить.