slide1slide2slide3slide4slide5slide6slide7slide8slide9slide10

Регіональна філія 'Придніпровська залізниця'
АТ 'Укрзалізниця'

Ви знаходитесь на офіційному сайті регіональної філії Придніпровська залізниця АТ "Укрзалізниця".

На Придніпровській магістралі залізничники та правоохоронці обговорили питання посилення захисту залізничного майна і вантажів 29/11/2017

Керівництво регіональної філії «Придніпровська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» ініціювало зустріч із представниками правоохоронних структур Дніпропетровської та Запорізької областей, щоб висловити свою стурбованість масштабами розкрадання залізничної інфраструктури і вантажів, низькою ефективністю дій правоохоронних органів щодо розслідування цих фактів і притягнення винних до відповідальності, а також виробити спільні заходи протидії злочинним посяганням у сфері залізничного транспорту.

За даними ВОХОР, за 10 місяців 2017 року на території регіональної філії було зафіксовано 3 431 повідомлення про несанкціоновані втручання сторонніх осіб у роботу залізниці (крадіжки вантажів, пошкодження та розкрадання майна, елементів рухомого складу та інфраструктури), що завдало їй збитків на суму понад 22,3 млн. грн. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість протиправних посягань зросла на 31% (торік зареєстровано 2 619 повідомлень).

На цей час найбільше потерпають від зухвалих дій розкрадачів господарства електропостачання, колії, сигналізації та зв’язку, а також вагонне господарство. Зловмисники масово викрадають контактний дріт, дросель-трансформатори, повітророзподільники вагонів, деталі верхньої будови колії.

Найгірше те, що крадіжки дедалі частіше трапляються не на малодіяльних ділянках залізниці, а на основному ходу з інтенсивним рухом поїздів, у тому числі й швидкісних. А це може спричинити аварійно небезпечні ситуації з тяжкими наслідками.

Погіршилася ситуація і зі схоронністю вантажів, які перевозить залізниця: за десять місяців цього року зафіксовано 190 посягань на вантажі проти 149 - у 2016 році (+27,5%). Злодіїв найбільше цікавить вугілля, брухт, металопрокат та вироби з металу.

Залізничникам усе складніше забезпечувати збереженість інфраструктури та вантажів лише власними силами, бо «географія» діяльності зловмисників розширюється, їх дії набувають організованого та зухвалого характеру, грабіжники стають більш мобільними, озброюються спеціальними технічними засобами.

Водночас контроль за ситуацією з розкраданням залізничної інфраструктури та вантажів з боку правоохоронних органів дуже слабкий. Непоодинокі випадки, коли працівники поліції не виїздять за викликом на місце скоєння крадіжок, зволікають з відкриттям кримінальних проваджень, залишають без реагування інформацію, надану залізничниками, а зловмисників – безкарними.

«У комплексі подібна ситуація є загрозливою не лише для стабільної та безпечної роботи залізничного транспорту, але й для всієї економіки країни - говорить директор регіональної філії «Придніпровська залізниця» Микола Кужавський. – Менеджмент ПАТ «Укрзалізниця», особисто в.о. голови правління Євген Кравцов наразі намагаються врегулювати її на законодавчому рівні - ініціюючи посилення відповідальності за пошкодження залізничної інфраструктури. Ми ж формуємо дієву «коаліцію» для протидії розкрадачам на регіональному рівні».

Зокрема, на зустрічі було досягнуто домовленості про створення координаційних груп у складі працівників поліції та ВОХОР, спільне патрулювання залізничниками та правоохоронцями найбільш криміногенних станцій і перегонів, влаштування засідок і пікетів, а також оперативний обмін інформацією на всіх рівнях.

Придніпровці регулярно надають місцевим структурам Національної поліції відомості про пункти приймання брухту в прилеглих до залізниці районах, куди зловмисники за копійки несуть металовмісне залізничне майно та вантажі. Ця практика збережеться і надалі.

Залізничники також передадуть правоохоронцям повний перелік пристроїв автоматики, які були розукомплектовані на магістралі зловмисниками за останні два роки, та спільно з поліцією проведуть рейди для перевірки обладнання, встановленого на під’їзних коліях інших власників, на предмет співпадіння його номерів зі списком вкраденого на залізниці.

Водночас на магістралі посилять профілактичну роботу з власними працівниками, щоб недопустити їх участі у протизаконних діях, а також посилять охорону територій структурних підрозділів залізниці.